Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Kedves Doktornő/Doktor úr!

Glutén és tejmentes diétába fogva rengeteg szóját tartalmazó ételt kezdtem fogyasztani. Akkor jöttek elő tünetek, de nagyon alaptomosan; volt, hogy fűszerek után lettem rosszul, volt, hogy bizonyos szószok illetve finom péktermékek után. Egyre inkább problémát kezdett okozni a dió és az eper, sőt a petrezselyem is. Sokáig nem értettem az összefüggést. Ha ezekeből fogyasztottam, sokféle tünetem váltakozott: kivörösödés, szorongás, krónikus fáradtság, kiütés, gyomorgörcs, hasmenés,heves szívverés, illetve mostanában nehéz légzés vagy hirtelen fellépő asztmás roham. A legutóbb -21 éves lány vagyok- d*rmi piskótától és @/|… kakaótól fulladtam be (szerencsére a macskaszőr érzékenység miatt van itthon antihisztaminom és hörgőtágítóm is), akkor ,,fogtam" gyanut. Jövőhéten megyek közeli (kisvidéki) magánlaborba, Ön szerint a tüneteim alapján IgE vagy IgG tesztet készíttessek elsősorban? Köszönöm segítségüket!
Kedves Eveklin!



Tanácsom:

IgE allergia vizsgálat táplálékokra és légúti allergénekre. Ez utóbbi az asztma és a táplálék-étel keresztreakció miatt is fontos.

Hisztamin intolerancia DAO vizsgálat is javasolt a leírt tünetek miatt.



Üdvözlettel



Dr. Polgár Marianne

gasztroenterológus-gyermekorvos.

Hírek

Hasfájás az óvodában, iskolában – reflux is okozhatja!

Hasfájás az óvodában, iskolában – reflux is okozhatja!

Az új közösségbe való beilleszkedés, a szülőtől való elválás is okozhatja, ha a gyerekeknek az évkezdés idején gyakrabban fáj a hasa. Dr. Balogh Ádám gyermekgyógyász, allergia specialista, a Budai Allergiaközpont orvosa elmondta, hogy a reflux is okozhat ilyen tüneteket, már bölcsődések, óvodások és iskolások körében is.

További részletek
Gyerekek a közösségben: allergia vagy nátha miatt beteg?

Gyerekek a közösségben: allergia vagy nátha miatt beteg?

A gyerekközösségekben a különböző légúti fertőzések gyorsan terjednek. Gyakori, hogy akár már néhány nappal az óvoda vagy iskolakezdést követően otthon kell maradniuk náthás tünetekkel, amit aztán hamarosan egy másik megbetegedés követ. Dr. Somogyi Éva gyermektüdőgyógyász, a Budai Allergiaközpont orvosa arra figyelmeztet, hogy hetek óta tartó náthás tünetek esetén felmerül az allergia gyanúja is.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!