• Dr. Schmidt Emese

    • bőrgyógyász, klinikai onkológus
  • Specialitások:
    • kiütés
    • ekcéma
    • pattanásos bőr
    • gyermekbőrgyógyászat
    • allergiás bőrproblémák 
    • felnőtt- és gyermekellátás

     

    Rendelés típusa:

Tanulmányok:

  • Debreceni Orvostudományi Egyetem, Általános Orvostudományi Kar
  • Bőr-és nemigyógyászat, kozmetológia szakvizsga
  • Klinikai onkológia szakvizsga

Szakmai tapasztalat:

  • Debreceni Egyetem Bőrklinika
  • Országos Onkológia Intézet Onkodermatológiai Osztály

Külföldi tanulmányutak:

  • Málta St. Lukes Hospital
  • Kölni Egyetem Bőrklinika
  • Göttingeni Belklinika
  • Göttingeni Bőrklinika

Nyelvismeret:

  • angol
  • orosz

Kapcsolódó cikkeink

Tapasztalt már rosszullétet, gyógyszer bevételét követően? Jelentkezett arc-, szem-, ajakduzzanat, légszomj, esetleg bőrkiütés? Allergiás reakciót gyakran antibiotikumok, fájdalomcsillapítók, helyi érzéstelenítők okoznak, de természetgyógyászati készítmények, gyógynövény tartalmú biokapszulák is hasonló tüneteket provokálhatnak.

Orvos válaszol

Kedves Dr.Garaczi Edina!
Szeretnék érdeklődni, hogy hol és hogyan lenne lehetőségem gyógyszerallergia, tartósítószer-és adalékanyag tesztet végeztetni .Február óta küszködök elég durva tünetekkel.8 éve szedek pajzsmirigy alul működésre gyógyszert.Jelenleg Syntroxint szedek 200-at,ami most csökkentettek 300-ról.A tüneteim enyhültek, de még így is kicsit több az adag,mint amire szükségem van,de januárig nem veszik kisebbre az adagom.A gyanúm az, hogy miután már több allergia,kardiológiai,belgyógyászati stb vizsgálaton túl vagyok és eredményre nem jutottam, szükségesek lennének a fent említett vizsgálatok.Magas vérnyomásra is szedek gyógyszert, ami eddig Tolura 40 volt,jelenleg Lercaton a tünetek miatt.Orvosi irataimat visszanézve gyakorlatilag, amióta a hormon tablettákat szedem(Letrox,L.Tyroxin-most már a Sytroxin), azóta vannak kardiológiai problémáim, bőrkiütések stb.Tartósítószeres dolgokat nem fogyasztok, mert nyelvzsibbadás és egyéb tüneteke jelentkeztek evés után(Ez elmúlt, mióta a Sytroxint csökkentették).Jelenleg, ami nagyon nyugtalanít, hogy van amikor evés után vesefájdalmat érzek, a pulzusom 110 körül,a vérnyomásom magasabb lesz.Egyik este bolti tartósítószeres felvágottat ettem, nem sokkal utána felment a pulzusom, a vérnyomásom, negyed óránként pisilni futkoztam és nagyon fájt a vesém.Pulzuscsökkentő hatása után (Nebivelol) már jobban voltam.Szeretnék érdeklődni, hogy Ön mit javasolna, milyen vizsgálatok lennének szükségesek, mert enni sem merek, a gyógyszerem is félve veszem be, amíg nem tudom mi a probléma oka.Total IGE 132 lett,a Nutritív 20-as és az Inhalatív 20-as panel negatív lett.Inzulinos is jó és a többi labor értékem is.Vérszegény vagyok,erre kaptam Maltofert.C reaktív protein magas(6.86) Szívesen elmennék Önhöz vizsgálatra is, ha Ön úgy látja, hogy szükséges.Köszönettel: H.V.

Dr. Garaczi Edina PhD
Dr. Garaczi Edina PhD allergológus-bőrgyógyász
Tisztelt H. Viki,

Az Allergiaközpontban van lehetőség gyógyszerallergia vizsgálatra (LTT: limfocita transzformációs teszt), de külön a gyógyszerekben lévő adalékanyagokat és tartósítószereket nem tudjuk vizsgálni. Jelenleg az LTT vizsgálatban a tabletta egészét (hatóanyag+ vivőanyag+ adalékanyag) tudjuk tesztelni.

Üdvözlettel:
Dr. Garaczi Edina
bőrgyógyász, allergológus

Kapcsolódó oldalak

Kapcsolódó videók

Hírek

Refluxos baba? Ilyen tünetek jelzik

Refluxos baba? Ilyen tünetek jelzik

Ha csecsemőkorban gyakoriak az étkezések utáni bukások, felmerülhet a reflux gyanúja. Dr. Balogh Ádám gyermekgyógyász, allergia specialista, a Budai Allergiaközpont orvosa elmondta, hogy milyen tünetek jelzik, ha refluxos a baba és mikor forduljunk orvoshoz.

További részletek
A parlagfű allergia tünetei

A parlagfű allergia tünetei

Július végétől - augusztus elejétől kezdődően már számítani lehet arra, hogy a parlagfű pollenek megjelennek a levegőben. Ezzel egy időben pedig fokozatosan erősödnek a parlagfű allergia tünetei. Dr. Balogh Katalin allergológus, fül-orr-gégész, a Budai Allergiaközpont főorvosa elmondta, hogy honnan ismerhetjük fel és mivel kezelhetjük a panaszokat.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

PRIMA MEDICA